| | |
| | |
| | Lo Masillo, Napoli, Camillo Cavallo, 1712 |
| | a cura di Stefania Napolitano |
| |
| |
| |
|
| |
| | ATTO III |
| |
| | SCENA I |
| |
| | RIENZO, e LILLO. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Lo spestello, |
| | Scocommello. |
| | No mme fa Lillo jurà. |
| |
| | LILLO |
| |
| | Gnorenno, ntienneme a mme: |
| 1375 | È mal’erva, assalo ghì. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Si lo patre co lo scritto |
| | Te l’avesse data a tte: |
| | Che derrisse tu mo’ di’? |
| |
| | LILLO |
| |
| | Ma s’è tristo t’aggio ditto; |
| 1380 | Tu lo ttujo le puo’ dà, |
| | Pe la scomper’accossì. |
| |
| | RIENZO |
| | Lillo, tu che si’ n’ommo de iodicio: |
| | Dimm’a mme si va buono, |
| | Fuirene na giovane norata, |
| 1385 | Che ll’ha lo patre a n’auto mmaretata? |
| | No lo ddico ad Ambruoso, |
| | Pe non ce fare nascere n’aggrisso. |
| | Ma vedè mme lo boglio io co isso. |
| | LILLO |
| | Zitto: ca sento gente. |
| 1390 | Jammoncenne, ch’è notte; |
| | E lassa far’a mmene. |
| | RIENZO |
| | Io vao a fa na viseta de pressa: |
| | Te so a trovà a la casa. |
| | Nce vedarrimmo da cca n’ato poco. |
| 1395 | Vide de mette, Lillo, acqua a sto fuoco. |
| |
| | SCENA II |
| |
| | LUCCIO vestuto de sciammerga co lo farraiuolo. |
| |
| | LUCCIO |
| | È Notte, è notte assai, e mi dispiace, |
| | Che la Luna splendeggia |
| | Comme se fosse propio mezzo giorno. |
| | Nfaccia mi metterò questo cappotto |
| 1400 | Che conosciuto non sarò di botto. |
| |
| | Mi conforta una doce speranza |
| | E mme dice, |
| | Che felice |
| | Mme vo’ fare il Dio d’amor. |
| 1405 | Si Norella m’asserva costanza; |
| | Sarrà bero |
| | Nzò che spero; |
| | Ne cchiù teme questo cor. |
| |
| | Io le voglio fiscare. |
| 1410 | Chi sa; se fa nfenestra: |
| | Le dico ca so’ cca |
| | Pronto p’appalorcià. Zi, zi. |
| |
| | SCENA III |
| |
| | LIONORA vestita da huomo, ch’esce di casa nello stesso tempo che fischia Luccio. |
| |
| | LIONORA |
| | Zi, zi. |
| | LUCCIO |
| | Zi zi Norella. |
| | LIONORA |
| | Luccio mio. |
| | LUCCIO |
| | Io di pregezza moro. |
| | LIONORA |
| | Io di timore. |
| | LUCCIO |
| 1415 | E di che temi cara, anima bella. |
| | Com’all’istesso punto, |
| | Ch’io qui vengo a sapere, |
| | Che volevate fare; |
| | Ti trovo lesta pe ce nn’affuffare? |
| | LIONORA |
| 1420 | Per fuggir da mio padre, |
| | Ch’al Medico volea darmi domani; |
| | Mercè de le tue chiavi io son’uscita: |
| | E a te me ne veniva. |
| | LUCCIO |
| | O car mio cor, viva per sempe, viva. |
| 1425 | Se vi paresse giammone per quinci. |
| | LIONORA |
| | Io son pronta a seguirti. |
| |
| | SCENA IV |
| |
| | LILLO, co spata, rotella, e lanterna, vestuto de sciammerga, vene da la stessa strata pe do’ chille se nne vanno. |
| |
| | LUCCIO |
| | Chi vaglià? Chi vaglià? |
| | LIONORA |
| | È uno che cammina, e se nne va. (e se nne vanno Luccio e Lionora.) |
| | LILLO |
| | Mme siscano l’arecchie, |
| 1430 | Ca chesta ncignatura, |
| | È rechiammo de mala scompetura. |
| |
| | Io tremmo de paura: |
| | Mme sta friddo lo core; |
| | Non saccio che sarrà. |
| | Tu Rita m’assecura: |
| | Ma vence lo tremmore, |
| | Che mammeta mme dà. |
| |
| | SCENA V |
| |
| | RITA affacciata, e LILLO. |
| |
| | RITA |
| | Chi sa si vene Lillo: |
| | E mamma vo’ che nguadeja Masillo |
| 1435 | Ncell’aggio ditto da chell’ata banna, |
| | Mm’ha ditto ch’a doi’ora, |
| | Cca se trovava pe nce nne fuire; |
| | Mo’ non vede venire. |
| | LILLO |
| | Ma n’è lo schiecco mio che sta affacciato? |
| | RITA |
| 1440 | Foss’isso chillo, che sta llà fermato? |
| | LILLO |
| | Rita? |
| | RITA |
| | Lillo? |
| | LILLO |
| | Che faje? |
| | RITA |
| | Mo’ mme ne scenno. |
| | LILLO |
| | Curre, ca cca t’aspetto |
| | Gioiello de sto pietto. |
| | Mo’ sì ca veramente mme vuoie bene |
| 1445 | O Rita de chest’arma, |
| | Arma de chisto core, |
| | Core de chesta vita, |
| | Rita mia bella, Rita. |
| | Io la voglio aspettare a sto pontone. |
| |
| | SCENA VI |
| |
| | RITA da la casa, e appriesso PORDENZIA meza spogliata, che la secuta. |
| |
| | RITA |
| 1450 | Lillo mio addo’ sine? (e Pordenzia l’afferra.) |
| | PORDENZIA |
| | Ah guittarella, porca, malenata, |
| | Addov’jere abbejata? |
| | LILLO |
| | (Pordenzia! Aimmè che faccio.) |
| | PORDENZIA |
| | No respunne? |
| | RITA |
| | Che cosa? |
| | PORDENZIA |
| 1455 | Ah baiassa, zellosa. (e le dà.) |
| | LILLO |
| | (Buon’è che mme n’abbia.) |
| | PORDENZIA |
| | Ma chi è chillo che fuie? |
| | Guardia, gente, tenitelo; |
| | Squartatelo, accedi telo. |
| 1460 | Dimme chi è chillo, Rita o mo’ te scanno. |
| | RITA |
| | Io no nne saccio niente. |
| | PORDENZIA |
| | Non saje niente, e fuive? |
| | Che cosa? E te nne ghive? |
| | Saglimmoncenne suso, |
| 1465 | Ca te voglio acconciare sso caruso. |
| | RITA |
| |
| | Mamma mia, che t’aggio fatto. |
| | Maramene annerecata. |
| |
| | PORDENZIA |
| |
| | Mme volive fa sso tratto? |
| | Ah scrofella sbreognata. (e se nne traseno.) |
| |
| | SCENA VII |
| |
| | AMBROGIO prima da dentro, e poi in istrada con una veste di camera. |
| |
| | AMBROGIO |
| 1470 | Norina, oimè, Norina, (da dentro.) |
| | Norina dove sei? |
| | O Dio ella è fuggita: (poi fuori.) |
| | Quest’uscio senza stanga me l’addita. |
| | O vergogna, o rossore, o vitupero. |
| 1475 | Sepellisciti vivo |
| | Ambrogio sventurato, |
| | Per sempre vergognato. |
| |
| | Infelice, che farai |
| | Senza figlia, e senza onor. |
| 1480 | Sorda morte, a che non dai |
| | Presto fine al mio dolor. |
| |
| | Misero, che rìsolvo. |
| | Dove corro a quest’ora; |
| | Se ’l colpo m’ha così rotto, e snervato, |
| 1485 | Che già mi manca il fiato. (Si siede in un poggiuolo ch’è in un canto mezzo svenuto.) |
| |
| | SCENA VIII |
| |
| | RIENZO da Vantaggiato de Galera tutt’armato. |
| |
| | RIENZO |
| | Ora vide st’ammore de Norella, |
| | Mm’ave arreddutto a fa l’accedetaro. |
| | Ma me pò di’ caccuno; |
| | Ch’accedetaro e Miedeco è tutt’uno. |
| 1490 | Pensammo a case nuoste. |
| | Rienzo: te vasta ll’armo, |
| | D’accide Nota’ Luccio? |
| | Mme vasta ll’armo dice? |
| | Venga lo Si Notare; |
| 1495 | Venga, ca mme ne vole nnommenare. |
| |
| | Saie che cunto faccio d’isso? |
| | Quanto va, vi’ sta spotazza. |
| | Di’ ch’è ghiuto lo scurisso, |
| | Si lo piglio co sta mazza. |
| |
| 1500 | Ma chi è chillo accovato a lo pontone? |
| | Vedimmo de non fare qua sgarrone. |
| | AMBROGIO |
| | Ah Norina, Norina. |
| | RIENZO |
| | Chisto chiamma Norella, |
| | E mme parla toscano? |
| 1505 | È lo Notare, e ghiocome sta mano. |
| | Mo’ te le chiavo ncuorpo na stoccata |
| | No. Le vasta na bona mazzeiata. |
| | Ah guitto caperrone, |
| | Notare frabottone. (e batte Ambrogio.) |
| | AMBROGIO |
| 1510 | Oimè, oimè son morto. |
| | RIENZO |
| | Uh mmalora: è lo Gnore. |
| | Ora vide ch’arrore. |
| | AMBROGIO |
| | In che t’offesi io mai, che m’assassini? |
| | RIENZO |
| | Gnore: t’aggio dat’io, ma non volenno. |
| 1515 | Mme credeva de dare, |
| | A Luccio lo Notare; |
| | Per far io chello ch’attoccava a buie. |
| | AMBROGIO |
| | E che m’ha fatto mai questo Notaio |
| | Ch’a me tocca ammazzarlo? |
| | RIENZO |
| 1520 | Chisso, co chiave fauze |
| | Nne vo’ Nora fuire. |
| | AMBROGIO |
| | Ah; ch’è tardo l’avviso, e il tuo venire. |
| | RIENZO |
| | Donca nne l’ha foiuta? |
| | AMBROGIO |
| | Messer sì, Messer no. (Non so che dire.) |
| | RIENZO |
| 1525 | Gnore, parlame chiaro. |
| | Dimme mo’ si nc’è Nora, |
| | Ca la levo da mano a la mmalora. (subito) |
| |
| | Si Norella mia non c’è, |
| | Luccio ll’ha da tenè, |
| 1530 | Mo’ te la porto. |
| |
| | AMBROGIO |
| | Ah, ch’è comun l’affronto. |
| | Lorenzo, figlio caro. |
| | Norina non è in casa; |
| | Né so dir dove sia. |
| | RIENZO |
| 1535 | Ncasa de lo Notare, addo’ vo’ essere. |
| | (Ah cacciottella.) Vo’ venire Uscia? |
| | AMBROGIO |
| | Vo’ venir certamente. |
| | Ma lasciate ch’io fermi questa porta. |
| | RIENZO |
| | Priesto ca chesso poco, e niente mporta. (se nne vanno.) |
| |
| | SCENA IX |
| |
| | MASILLO sulo. |
| |
| | MASILLO |
| |
| 1540 | Bene mio, pe la preiezza |
| | No nce capo int’a li panne. |
| | Gaudarraggio ssa bellezza, |
| | Che m’ha date tant’affanne. |
| |
| | Chesta mme pare ll’ora, |
| 1545 | Che mm’ha ditto Pordenzia, |
| | De saglire a la zita; |
| | De dà l’aniello a Rita. |
| | Mme voglio chiano, chiano abbecenare |
| | E chianillo chianillo tozzolare. |
| |
| | SCENA X |
| |
| | LILLO de la stessa manera, e MASILLO. |
| |
| | LILLO |
| |
| 1550 | Si Pordenzia mm’ha ’llommato, |
| | Può di’ Lillo, buonanotte, |
| | Rita mo’ n’è chiù pe tte. |
| | Vide che nce sarrà stato, |
| | Poverella, quanta zotte |
| 1555 | Abboscate n’ha pe mme. |
| |
| | SCENA XI |
| |
| | RITA, e po PORDENZIA nfenesta, e li stisse. |
| |
| | RITA |
| | Chi è? chi è? chi è lloco? |
| | MASILLO |
| | (È Rita, e sta arraggiata!) |
| | LILLO |
| | (Rita stace affacciata, |
| | E uno toppeteja? Ausolejamnmo.) |
| | PORDENZIA |
| 1560 | Chi tozzola? Chi eje? |
| | MASILLO |
| | È Masillo. |
| | RITA |
| | Masillo? |
| | Mamma mme jetto mo’ da sto barcone. |
| | PORDENZIA |
| | Zitto, Scigna, lenguta. |
| | RITA |
| | No nce vo’ zitto Mamma. |
| 1565 | Pigliate tu Masillo, |
| | Ca io mme piglio Lillo. |
| | PORDENZIA |
| | Trase dinto sfacciata, ca t’agghiusto. (E se ne trase, tirandose Rita.) |
| | MASILLO |
| | Piglia Masillo chesto; |
| | E torna pe lo riesto. |
| | LILLO |
| 1570 | O Rita bella, musso nzoccarato. |
| | Quanto te so’ obbrecato. |
| | Masillo mme la vo’ fare pe mmano: |
| | E Rita tene ntuosto. Ma lo cano |
| | Non se parte da cca. Stamm’a bedere. |
| | MASILLO |
| 1575 | Non saccio che mme fare: |
| | Si mme ne vao, o torno a tozzolà. |
| |
| | SCENA XII |
| |
| | PORDENZIA da la casa, MASILLO, e LILLO. |
| |
| | PORDENZIA |
| | Masi’? |
| | MASILLO |
| | Porde’? Pordenzia |
| | Io so’ benuto; |
| | Ma troppo aggio sentuto. |
| | LILLO |
| 1580 | (Vedimmo de guastare qua matassa.) |
| | Pordenzia, buonanotte. Addio Masillo. |
| | PORDENZIA |
| | Bona notte Sio Lillo. |
| | MASILLO |
| | Schiavo tujo. |
| | PORDENZIA |
| | Torn’a cca n’ato poco. (a Masillo.) |
| | MASILLO |
| | T’aggio ntiso. (a Pordenzia.) |
| | Ve so base le mmano. |
| | PORDENZIA |
| | Schiavo. |
| | LUCCIO |
| | Schiavo. |
| | PORDENZIA |
| 1585 | Lillo: troppo averria da dire, e fare: |
| | Ma torna a cca n’at’ora; |
| | Ca vedarraggio de te conzolare. |
| | LILLO |
| | Lo Cielo te lo renda. A revederce. (E se nne trase.) |
| | PORDENZIA |
| | Va ca t’aspetto. O comme vace bona. |
| 1590 | Rita sta meza meza mmertecata: |
| | Nche Masillo la mano ll’ha toccata, |
| | Vecco ca Lillo vene, |
| | E toccarralla a mmene. (e se nne trase.) |
| |
| | SCENA XIII |
| |
| | LIONORA sola, pure con abito d’huomo. |
| |
| | LIONORA |
| |
| | Uccidetemi fieri martiri: |
| 1595 | Date posa a la pena del cor. |
| | A una infelice, |
| | Sperar non lice, |
| | Ne’ suoi sospiri, |
| | Altro ristor. |
| |
| 1600 | Non sì tosto mi libero dal padre, |
| | Che di giustizia fieri empi ministri. |
| | M’arrestan coll’amante: |
| | E appunto in quell’istante, |
| | Che sciorta son da loro |
| 1605 | Colla forza de l’oro, |
| | Sopraggiunge mio padre, e l’altro amante, |
| | E fugitiva qui porto le piante. |
| | Oimè, che l’uscio è chiuso. |
| | Lassa me che farò misera, e sola? |
| 1610 | Stelle è troppo rigor. |
| |
| | Uccidetemi fieri martiri: |
| | Date posa a la pena del core. |
| |
| | SCENA XIV |
| |
| | MASILLO, e detta. |
| |
| | MASILLO |
| | Si Pordenzia vo’ Lillo? |
| | Farrà lo sfuorzo sujo pe mme dà Rita; |
| 1615 | Ma si Rita è ncocciata; |
| | Io no la veo cierto ssa jornata. |
| | LIONORA |
| | (Questi è Masillo, se non prendo abbaglio.) |
| | MASILLO |
| | (Ma chi è chist’auto, che mme tene mente?) |
| | LIONORA |
| | (Questi nel mio periglio |
| 1620 | Aita mi può dar, guida, e consiglio.) |
| | MASILLO |
| | (Che bo’ chisto da mene.) |
| | LIONORA |
| | Masillo mio, s’in te pietade alberga, |
| | Soccorri una Donzella sventurata, |
| | Che farà senz’ajuto, assassinata. |
| | MASILLO |
| 1625 | E addov’è ssa fegliola? |
| | LIONORA |
| | La Donzella son’io, |
| | Nora figlia d’Ambrogio. |
| | MASILLO |
| | Ve canosco gnorsì. |
| | Comme jate accossi? |
| | LIONORA |
| 1630 | M’ha trovato mio Padre, |
| | Che con Luccio il Notar me ne fuggiva. |
| | Gli esco di mano, e qui tornando trovo |
| | Che chiuso è l’uscio mio. |
| | Sarò, lassa, ammazzata; |
| 1635 | O al Medico, per forza maritata. |
| | MASILLO |
| | Aggio ntiso; e canosco Nota’ Luccio. |
| | Uscia venga co mmico cca becino |
| | A na Commare mia. Lassa fa a mmene. |
| | LIONORA |
| | Andiamo. Il Ciel ti dia sempre del bene. (ed entrano.) |
| |
| | SCENA XV |
| |
| | LUCCIO sulo. |
| |
| | LUCCIO |
| |
| 1640 | Astri fieri ncocciati co mme: |
| | Deh fermate: |
| | Deh cessate |
| | Site meco vuie troppo crudel, |
| | Pecché date, e levate, pecché |
| 1645 | Il diletto, |
| | L’arricetto |
| | A n’amante costante, e fedel? |
| |
| | Oimè non so chi viene. |
| |
| | SCENA XVI |
| |
| | MASILLO, e detto. |
| |
| | MASILLO |
| | Mo’ si cca lo Notare |
| 1650 | Ha da fa che lo Jodece a contratto, |
| | Mme lasse Rita mia. |
| | LUCCIO |
| | Questo mi par Masillo? Ello è per certo. |
| | Bona notte Masillo. Avessi visto |
| | Un giovane da qqua? |
| | MASILLO |
| 1655 | Na giovane vuo’ dicere, |
| | Che no sbarvato pare. |
| | Saccio quanto vuo’ dicere Notare. |
| | LUCCIO |
| | Io non intendo certo il parlà vuosto. |
| | MASILLO |
| | Uscia no ntenne a mmene: |
| 1660 | O io no ntenno a buje? |
| | Ora s’aje tu golio d’avere Nora: |
| | Aje da fare che Lillo |
| | Lasse Rita a Masillo. |
| | LUCCIO |
| | Pur che Nora sia Mia, |
| 1665 | Farò quanto vuoi tu. |
| | MASILLO |
| | Chi so’ chiste, che beneno da cca. |
| | LUCCIO |
| | Ritiriamci, chi sa. (E se mettono da parte.) |
| |
| | SCENA XVII |
| |
| | RIENZO, AMBROGIO, e detti. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Sto penzuso: ma penzanno. |
| | Io non saccio che mme di’, |
| 1670 | Io non saccio che mme fa. |
| | Penso mo’ ca sta scialanno |
| | Lo Notaro, saie co chi? |
| | Vide comme io pozzo sta. |
| |
| | AMBROGIO |
| | O Dio: perché son vivo? |
| 1675 | Per sentirmi ad ogni ora |
| | Rimproverare, oimè, le mie vergogne. |
| | MASILLO |
| | Mo’ è tiempo d’accordare sse Zampogne. |
| | Statte tu lloco. (a Luccio.) Schiavo, (Agli altri.) |
| | Addio Si Ambruoso. |
| | AMBROGIO |
| | Cos’è Masillo mio? |
| | MASILLO |
| 1680 | Uscia stia allegramente; |
| | Non parlà de vregogna. |
| | Ched’è: lo si Notare |
| | N’è ommo de co ttico apparentare? |
| | AMBROGIO |
| | Già pubblico è per tutto il vitupero. |
| 1685 | Cca no ncè betoperio che tenga. |
| | Datencella Si Ambruoso. |
| | Ca lo Si Rienzo po se pò pegliare |
| | Ciulla la Sore de lo Si Notare. |
| | AMBROGIO |
| | Rispondetegli voi Signor Lorenzo. |
| | RIENZO |
| 1690 | Che bolite vuie mo’ che dich’io: |
| | Tutto lo gusto vuosto è gusto mio. |
| | LUCCIO |
| | Ecco a baciar le scarpe i piedi vostri, |
| | Luccio che v’ave affeso. |
| | Ma del mio gruosso errore |
| 1695 | Non è stato colpa Ammore. |
| | MASILLO |
| | Lossoria non dà Ciulla a lo Si Rienzo? |
| | LUCCIO |
| | Quanno esso l’azzetta io so’ contento. |
| | AMBROGIO |
| | Nora mia dove sta? |
| | MASILLO |
| | Mo’ ve la porto cca. (ed entra.) |
| | AMBROGIO |
| 1700 | Alzati Signor Luccio, e già, che ’l Cielo |
| | Ha voluto così, così vogl’io. |
| | LUCCIO |
| | O Gnore, o Signor mio. |
| | E voi Signor Laurenzo, |
| | Mm’accettarrie per vostro cainato? |
| | RIENZO |
| 1705 | Mme ne stimmo norato. |
| | LUCCIO |
| | No mm’odiarrite più. |
| | RIENZO |
| | De lo passato no nne parlo cchiù. |
| |
| | SCENA XVIII |
| |
| | MASILLO, LEONORA da huomo, AMBROGIO, LUCCIO, e RIENZO. |
| |
| | MASILLO |
| | Cammina. Di’ ca no l’haje fatt’a posta. |
| | Si Ambruoso, eccove cca Norella vosta. |
| | LIONORA |
| 1710 | Ecco Nora a tuoi piedi, |
| | Che ti chiede pietà del suo fallire. (inginocchiata.) |
| | MASILLO |
| | Via ca t’ha perdonata, (facendo alzar Lionora.) |
| | E t’ave a Luccio tuio mmaretata. |
| | N’è lo vero Si Ambruoso? |
| | AMBROGIO |
| 1715 | Sì che Luccio è ’l suo Sposo. |
| | LIONORA |
| | O caro padre. (e va per inginocchiarsi di nuovo, e Masillo l’impedisce, e non la fa né men parlare.) |
| | MASILLO |
| | O mamma. |
| | Via no nne sia cchiune. |
| | È benuto lo tiempo, Si Notare, |
| | Che Rita mm’aje da dare. |
| | LUCCIO |
| 1720 | Pur ch’ella nci consenta, |
| | Farò, che Lillo no nce penzi affatto. |
| | MASILLO |
| | Vecco ca se nne vene guatto, guatto. |
| | LUCCIO |
| | Chi, Lillo? |
| | MASILLO |
| | Gnoressine. |
| | LUCCIO |
| | Lillo, sappi che data aggio parola, |
| 1725 | Di dar Rita a Masillo. |
| |
| | SCENA XIX |
| |
| | LILLO vestito come prima, e detti. |
| |
| | LILLO |
| | Ma n’avite aggiustato Rita, e Lillo. |
| |
| | SCENA XX |
| |
| | PORDENZIA da la fenesta, e li stisse. |
| |
| | PORDENZIA |
| | Masillo non compare. Uh quanta gente! |
| | Jamm’a bedè ched’eje. (e se nne trase.) |
| | LUCCIO |
| | Hai da far ciò ch’io dico. |
| | LILLO |
| 1730 | Nnanze m’accido co le mmano meje. |
| | RIENZO |
| | Te commanna lo masto, |
| | No rebbrecare cchiù, ca non commene. |
| | MASILLO |
| | E po la mamma la vo’ dare a mmene. |
| | LILLO |
| | Si non sentite Rita |
| 1735 | Vuje parlate a lo viento: |
| | Chiammammola, e bedite, che nne dice. |
| | Eccola ccane. None, ch’è la mamma. |
| |
| | SCENA XXI |
| |
| | PORDENZIA da casa, e detti. |
| |
| | MASILLO |
| | Pordenzia? |
| | PORDENZIA |
| | Masillo? |
| | LUCCIO |
| | Vuoi che Masillo sposi Rita. |
| | PORDENZIA |
| | Voglio |
| | RIENZO |
| 1740 | Ll’aje sentuto? |
| | LILLO |
| | Gnorsì. |
| | Ma Rita diciarrà, |
| | Ca no lo bole fa. |
| | MASILLO |
| | Mamma va saglie, e portale st’aniello. |
| | PORDENZIA |
| | Mo’ saglio. (e se nne trase.) |
| | AMBROGIO |
| | La va mal per te fratello. |
| | LILLO |
| 1745 | Mo’ vedimmo si Rita non è contenta. |
| | RIENZO |
| | Farrà chello che dice mamma soja. |
| | LILLO |
| | S’è chesso m’arrecetto. |
| | AMBROGIO |
| | In donna non fu mai stabile affetto. |
| |
| | SCENA ULTIMA |
| |
| | RITA strascenata da PORDENZIA, e tutte. |
| |
| | RITA |
| |
| | Ca mme faje comm’a tonnina, |
| 1750 | Lillo sulo aggi’a peglià. |
| | Si Masillo m’addotasse, |
| | Mm’arrecchesse, |
| | Mme facesse na Regina, |
| | Voglio Lillo, e puo’ cantà. |
| |
| | PORDENZIA |
| 1755 | Ora mo’ lo bedimmo. |
| | Ma nnanze de toccarele la mano, |
| | Dimm’a mmene Masillo: |
| | Addo’ aviste st’aniello? |
| | MASILLO |
| | Che nne vu’ fa Pordenzia. |
| 1760 | Vuo’ nnommenare mo’ li muorte a tavola. |
| | PORDENZIA |
| | Ma puro? Vi’ ca mporta. |
| | MASILLO |
| | Jeze mmano de Turche peccerillo: |
| | Sarranno vintun’anno? |
| | PORDENZIA |
| | Vintun’anno? |
| | MASILLO |
| | E pe ssa preta, creo, contradescenzo, |
| 1765 | Avea ss’aniello a sto vraccio ligato. |
| | Po mme so’ arrecattato, |
| | E la Patrona che mme volea bene, |
| | Ss’aniello me tornaje, |
| | Decennome; co chisso trovarraje |
| 1770 | Fuorze lo patre co la mamma toja. |
| | PORDENZIA |
| | Avisse fuorze sotta de sto vraccio |
| | De fraola no golio? |
| | MASILLO |
| | Eccolo ccane. |
| | PORDENZIA |
| | O Ciullo, o figlio mio. |
| |
| | Figlio bello, lo sango, l’ammore |
| 1775 | Mme terava a tte sempe vedè. |
| |
| | MASILLO |
| |
| | Mamma cara, ca sempe lo core |
| | Mme senteva toccare pe tte. |
| |
| | RIENZO |
| | Addonca s’a Masillo |
| | E sore Rita, sia mogliere a Lillo. |
| | PORDENZIA |
| 1780 | Chello, che fa lo Frate sia ben fatto. |
| | MASILLO |
| | E Ghiodece a contratto, ommo de penna, |
| | È gioven’aggarbato; |
| | L’azzetto pe cainato. |
| | AMBROGIO |
| | Dunque in tanta allegrezza, |
| 1785 | Io, Prudenza, e Masillo |
| | Resteremo scontenti? |
| | Ho per Masillo una mia nipotina, |
| | Comodetta; e bellina. |
| | Terrasselo in sua casa mia Sorella, |
| 1790 | De la giovane madre; |
| | Ed acciocché Prudenza |
| | Sola in casa non stia, |
| | Verrà in mia casa, e sarà moglie mia. |
| | MASILLO |
| | E biva lo Si Ambruoso. Io so’ contente. |
| 1795 | Fallo mamma ca faie lo buono juorno, |
| | Senza ghì cchiù bennenno semp’attuorno. |
| | PORDENZIA |
| | Faccio chello che buoie sie beneditto. |
| | RIENZO |
| | E biva: ca gnorsine a primmo aie ditto. |
| | LILLO |
| | Ora jamm’a dormì, ch’è meza notte. |
| | MASILLO |
| 1800 | Che dormire si’ pazzo. |
| | Magnammo tutte nziemo, ca scialammo |
| | E po nci’arrecettammo. |
| | AMBROGIO |
| | Io vi convito tutti a casa mia. |
| | Ma mi dispiace ch’improvvisamente, |
| 1805 | Non ho che darvi niente. |
| | RIENZO |
| | Sient’a mmene; Uniantur pignatella; |
| | Ca ognuno de nuie ha caccosella. |
| | MASILLO |
| |
| | Signorsì buono decite |
| | Jammo mo’ tutt’a scialà. |
| |
| | PORDENZIA |
| |
| 1810 | Io ve porto na frettata. |
| |
| | LUCCIO |
| |
| | Io na grossa sopreggiata. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Io no paro de pecciune. |
| |
| | LILLO |
| |
| | Tengo io li maccarune. |
| |
| | AMBROGIO |
| |
| | Ho una bella gelatina. |
| |
| | LIONORA |
| |
| 1815 | V’è formaggio, v’è farina. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Aggio io vine squesite. |
| |
| | MASILLO |
| |
| | Io saucicce quantetà. |
| | Signorsì, &c. |
| |
| | MASILLO |
| |
| | Via Si Lillo. |
| |
| | LILLO |
| |
| | Si Masillo. |
| |
| | PORDENZIA |
| |
| 1820 | Sia Norella. |
| |
| | RIENZO |
| |
| | Sia Retella. |
| |
| | AMBROGIO - LIONORA |
| |
| | Su venite. |
| |
| | RITA - LUCCIO |
| |
| | Eccoce cca. / Eccoci qqua. |
| | Signorsì, &c. |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |