Opera Buffa  Napoli 1797 - 1750
  
  
 Lo Masillo, Napoli, Camillo Cavallo, 1712
 a cura di Stefania Napolitano
 
 
 
paratesto ATTO PRIMO ATTO SECONDO ATTO TERZO Apparato
 
 ATTO III
 
 SCENA I
 
 RIENZO, e LILLO.
 
 RIENZO
 
 Lo spestello,
 Scocommello.
 No mme fa Lillo jurà.
 
 LILLO
 
 Gnorenno, ntienneme a mme:
1375È mal’erva, assalo ghì.
 
 RIENZO
 
 Si lo patre co lo scritto
 Te l’avesse data a tte:
 Che derrisse tu mo’ di’?
 
 LILLO
 
 Ma s’è tristo t’aggio ditto;
1380Tu lo ttujo le puo’ dà,
 Pe la scomper’accossì.
 
 RIENZO
 Lillo, tu che si’ n’ommo de iodicio:
 Dimm’a mme si va buono,
 Fuirene na giovane norata,
1385Che ll’ha lo patre a n’auto mmaretata?
 No lo ddico ad Ambruoso,
 Pe non ce fare nascere n’aggrisso.
 Ma vedè mme lo boglio io co isso.
 LILLO
 Zitto: ca sento gente.
1390Jammoncenne, ch’è notte;
 E lassa far’a mmene.
 RIENZO
 Io vao a fa na viseta de pressa:
 Te so a trovà a la casa.
 Nce vedarrimmo da cca n’ato poco.
1395Vide de mette, Lillo, acqua a sto fuoco.
 
 SCENA II
 
 LUCCIO vestuto de sciammerga co lo farraiuolo.
 
 LUCCIO
 È Notte, è notte assai, e mi dispiace,
 Che la Luna splendeggia
 Comme se fosse propio mezzo giorno.
 Nfaccia mi metterò questo cappotto
1400Che conosciuto non sarò di botto.
 
    Mi conforta una doce speranza
 E mme dice,
 Che felice
 Mme vo’ fare il Dio d’amor.
1405   Si Norella m’asserva costanza;
 Sarrà bero
 Nzò che spero;
 Ne cchiù teme questo cor.
 
 Io le voglio fiscare.
1410Chi sa; se fa nfenestra:
 Le dico ca so’ cca
 Pronto p’appalorcià. Zi, zi.
 
 SCENA III
 
 LIONORA vestita da huomo, ch’esce di casa nello stesso tempo che fischia Luccio.
 
 LIONORA
 Zi, zi.
 LUCCIO
              Zi zi Norella.
 LIONORA
                                        Luccio mio.
 LUCCIO
 Io di pregezza moro.
 LIONORA
                                        Io di timore.
 LUCCIO
1415E di che temi cara, anima bella.
 Com’all’istesso punto,
 Ch’io qui vengo a sapere,
 Che volevate fare;
 Ti trovo lesta pe ce nn’affuffare?
 LIONORA
1420Per fuggir da mio padre,
 Ch’al Medico volea darmi domani;
 Mercè de le tue chiavi io son’uscita:
 E a te me ne veniva.
 LUCCIO
 O car mio cor, viva per sempe, viva.
1425Se vi paresse giammone per quinci.
 LIONORA
 Io son pronta a seguirti.
 
 SCENA IV
 
 LILLO, co spata, rotella, e lanterna, vestuto de sciammerga, vene da la stessa strata pe do’ chille se nne vanno.
 
 LUCCIO
 Chi vaglià? Chi vaglià?
 LIONORA
 È uno che cammina, e se nne va. (e se nne vanno Luccio e Lionora.)
 LILLO
 Mme siscano l’arecchie,
1430Ca chesta ncignatura,
 È rechiammo de mala scompetura.
 
    Io tremmo de paura:
 Mme sta friddo lo core;
 Non saccio che sarrà.
  Tu Rita m’assecura:
 Ma vence lo tremmore,
 Che mammeta mme dà.
 
 SCENA V
 
 RITA affacciata, e LILLO.
 
 RITA
 Chi sa si vene Lillo:
 E mamma vo’ che nguadeja Masillo
1435Ncell’aggio ditto da chell’ata banna,
 Mm’ha ditto ch’a doi’ora,
 Cca se trovava pe nce nne fuire;
 Mo’ non vede venire.
 LILLO
 Ma n’è lo schiecco mio che sta affacciato?
 RITA
1440Foss’isso chillo, che sta llà fermato?
 LILLO
 Rita?
 RITA
              Lillo?
 LILLO
                           Che faje?
 RITA
                                               Mo’ mme ne scenno.
 LILLO
 Curre, ca cca t’aspetto
 Gioiello de sto pietto.
 Mo’ sì ca veramente mme vuoie bene
1445O Rita de chest’arma,
 Arma de chisto core,
 Core de chesta vita,
 Rita mia bella, Rita.
 Io la voglio aspettare a sto pontone.
 
 SCENA VI
 
 RITA da la casa, e appriesso PORDENZIA meza spogliata, che la secuta.
 
 RITA
1450Lillo mio addo’ sine? (e Pordenzia l’afferra.)
 PORDENZIA
 Ah guittarella, porca, malenata,
 Addov’jere abbejata?
 LILLO
 (Pordenzia! Aimmè che faccio.)
 PORDENZIA
 No respunne?
 RITA
                             Che cosa?
 PORDENZIA
1455Ah baiassa, zellosa. (e le dà.)
 LILLO
 (Buon’è che mme n’abbia.)
 PORDENZIA
 Ma chi è chillo che fuie?
 Guardia, gente, tenitelo;
 Squartatelo, accedi telo.
1460Dimme chi è chillo, Rita o mo’ te scanno.
 RITA
 Io no nne saccio niente.
 PORDENZIA
 Non saje niente, e fuive?
 Che cosa? E te nne ghive?
 Saglimmoncenne suso,
1465Ca te voglio acconciare sso caruso.
 RITA
 
 Mamma mia, che t’aggio fatto.
 Maramene annerecata.
 
 PORDENZIA
 
 Mme volive fa sso tratto?
 Ah scrofella sbreognata. (e se nne traseno.)
 
 SCENA VII
 
 AMBROGIO prima da dentro, e poi in istrada con una veste di camera.
 
 AMBROGIO
1470Norina, oimè, Norina, (da dentro.)
 Norina dove sei?
 O Dio ella è fuggita: (poi fuori.)
 Quest’uscio senza stanga me l’addita.
 O vergogna, o rossore, o vitupero.
1475Sepellisciti vivo
 Ambrogio sventurato,
 Per sempre vergognato.
 
    Infelice, che farai
 Senza figlia, e senza onor.
1480   Sorda morte, a che non dai
 Presto fine al mio dolor.
 
 Misero, che rìsolvo.
 Dove corro a quest’ora;
 Se ’l colpo m’ha così rotto, e snervato,
1485Che già mi manca il fiato. (Si siede in un poggiuolo ch’è in un canto mezzo svenuto.)
 
 SCENA VIII
 
 RIENZO da Vantaggiato de Galera tutt’armato.
 
 RIENZO
 Ora vide st’ammore de Norella,
 Mm’ave arreddutto a fa l’accedetaro.
 Ma me pò di’ caccuno;
 Ch’accedetaro e Miedeco è tutt’uno.
1490Pensammo a case nuoste.
 Rienzo: te vasta ll’armo,
 D’accide Nota’ Luccio?
 Mme vasta ll’armo dice?
 Venga lo Si Notare;
1495Venga, ca mme ne vole nnommenare.
 
    Saie che cunto faccio d’isso?
 Quanto va, vi’ sta spotazza.
    Di’ ch’è ghiuto lo scurisso,
 Si lo piglio co sta mazza.
 
1500Ma chi è chillo accovato a lo pontone?
 Vedimmo de non fare qua sgarrone.
 AMBROGIO
 Ah Norina, Norina.
 RIENZO
 Chisto chiamma Norella,
 E mme parla toscano?
1505È lo Notare, e ghiocome sta mano.
 Mo’ te le chiavo ncuorpo na stoccata
 No. Le vasta na bona mazzeiata.
 Ah guitto caperrone,
 Notare frabottone. (e batte Ambrogio.)
 AMBROGIO
1510Oimè, oimè son morto.
 RIENZO
 Uh mmalora: è lo Gnore.
 Ora vide ch’arrore.
 AMBROGIO
 In che t’offesi io mai, che m’assassini?
 RIENZO
 Gnore: t’aggio dat’io, ma non volenno.
1515Mme credeva de dare,
 A Luccio lo Notare;
 Per far io chello ch’attoccava a buie.
 AMBROGIO
 E che m’ha fatto mai questo Notaio
 Ch’a me tocca ammazzarlo?
 RIENZO
1520Chisso, co chiave fauze
 Nne vo’ Nora fuire.
 AMBROGIO
 Ah; ch’è tardo l’avviso, e il tuo venire.
 RIENZO
 Donca nne l’ha foiuta?
 AMBROGIO
 Messer sì, Messer no. (Non so che dire.)
 RIENZO
1525Gnore, parlame chiaro.
 Dimme mo’ si nc’è Nora,
 Ca la levo da mano a la mmalora. (subito)
 
 Si Norella mia non c’è,
 Luccio ll’ha da tenè,
1530Mo’ te la porto.
 
 AMBROGIO
 Ah, ch’è comun l’affronto.
 Lorenzo, figlio caro.
 Norina non è in casa;
 Né so dir dove sia.
 RIENZO
1535Ncasa de lo Notare, addo’ vo’ essere.
 (Ah cacciottella.) Vo’ venire Uscia?
 AMBROGIO
 Vo’ venir certamente.
 Ma lasciate ch’io fermi questa porta.
 RIENZO
 Priesto ca chesso poco, e niente mporta. (se nne vanno.)
 
 SCENA IX
 
 MASILLO sulo.
 
 MASILLO
 
1540   Bene mio, pe la preiezza
 No nce capo int’a li panne.
    Gaudarraggio ssa bellezza,
 Che m’ha date tant’affanne.
 
 Chesta mme pare ll’ora,
1545Che mm’ha ditto Pordenzia,
 De saglire a la zita;
 De dà l’aniello a Rita.
 Mme voglio chiano, chiano abbecenare
 E chianillo chianillo tozzolare.
 
 SCENA X
 
 LILLO de la stessa manera, e MASILLO.
 
 LILLO
 
1550   Si Pordenzia mm’ha ’llommato,
 Può di’ Lillo, buonanotte,
 Rita mo’ n’è chiù pe tte.
    Vide che nce sarrà stato,
 Poverella, quanta zotte
1555Abboscate n’ha pe mme.
 
 SCENA XI
 
 RITA, e po PORDENZIA nfenesta, e li stisse.
 
 RITA
 Chi è? chi è? chi è lloco?
 MASILLO
 (È Rita, e sta arraggiata!)
 LILLO
 (Rita stace affacciata,
 E uno toppeteja? Ausolejamnmo.)
 PORDENZIA
1560Chi tozzola? Chi eje?
 MASILLO
 È Masillo.
 RITA
                      Masillo?
 Mamma mme jetto mo’ da sto barcone.
 PORDENZIA
 Zitto, Scigna, lenguta.
 RITA
 No nce vo’ zitto Mamma.
1565Pigliate tu Masillo,
 Ca io mme piglio Lillo.
 PORDENZIA
 Trase dinto sfacciata, ca t’agghiusto. (E se ne trase, tirandose Rita.)
 MASILLO
 Piglia Masillo chesto;
 E torna pe lo riesto.
 LILLO
1570O Rita bella, musso nzoccarato.
 Quanto te so’ obbrecato.
 Masillo mme la vo’ fare pe mmano:
 E Rita tene ntuosto. Ma lo cano
 Non se parte da cca. Stamm’a bedere.
 MASILLO
1575Non saccio che mme fare:
 Si mme ne vao, o torno a tozzolà.
 
 SCENA XII
 
 PORDENZIA da la casa, MASILLO, e LILLO.
 
 PORDENZIA
 Masi’?
 MASILLO
                Porde’? Pordenzia
 Io so’ benuto;
 Ma troppo aggio sentuto.
 LILLO
1580(Vedimmo de guastare qua matassa.)
 Pordenzia, buonanotte. Addio Masillo.
 PORDENZIA
 Bona notte Sio Lillo.
 MASILLO
                                        Schiavo tujo.
 PORDENZIA
 Torn’a cca n’ato poco. (a Masillo.)
 MASILLO
                                           T’aggio ntiso. (a Pordenzia.)
 Ve so base le mmano.
 PORDENZIA
                                          Schiavo.
 LUCCIO
                                                            Schiavo.
 PORDENZIA
1585Lillo: troppo averria da dire, e fare:
 Ma torna a cca n’at’ora;
 Ca vedarraggio de te conzolare.
 LILLO
 Lo Cielo te lo renda. A revederce. (E se nne trase.)
 PORDENZIA
 Va ca t’aspetto. O comme vace bona.
1590Rita sta meza meza mmertecata:
 Nche Masillo la mano ll’ha toccata,
 Vecco ca Lillo vene,
 E toccarralla a mmene. (e se nne trase.)
 
 SCENA XIII
 
 LIONORA sola, pure con abito d’huomo.
 
 LIONORA
 
    Uccidetemi fieri martiri:
1595Date posa a la pena del cor.
    A una infelice,
 Sperar non lice,
 Ne’ suoi sospiri,
 Altro ristor.
 
1600Non sì tosto mi libero dal padre,
 Che di giustizia fieri empi ministri.
 M’arrestan coll’amante:
 E appunto in quell’istante,
 Che sciorta son da loro
1605Colla forza de l’oro,
 Sopraggiunge mio padre, e l’altro amante,
 E fugitiva qui porto le piante.
 Oimè, che l’uscio è chiuso.
 Lassa me che farò misera, e sola?
1610Stelle è troppo rigor.
 
    Uccidetemi fieri martiri:
 Date posa a la pena del core.
 
 SCENA XIV
 
 MASILLO, e detta.
 
 MASILLO
 Si Pordenzia vo’ Lillo?
 Farrà lo sfuorzo sujo pe mme dà Rita;
1615Ma si Rita è ncocciata;
 Io no la veo cierto ssa jornata.
 LIONORA
 (Questi è Masillo, se non prendo abbaglio.)
 MASILLO
 (Ma chi è chist’auto, che mme tene mente?)
 LIONORA
 (Questi nel mio periglio
1620Aita mi può dar, guida, e consiglio.)
 MASILLO
 (Che bo’ chisto da mene.)
 LIONORA
 Masillo mio, s’in te pietade alberga,
 Soccorri una Donzella sventurata,
 Che farà senz’ajuto, assassinata.
 MASILLO
1625E addov’è ssa fegliola?
 LIONORA
 La Donzella son’io,
 Nora figlia d’Ambrogio.
 MASILLO
 Ve canosco gnorsì.
 Comme jate accossi?
 LIONORA
1630M’ha trovato mio Padre,
 Che con Luccio il Notar me ne fuggiva.
 Gli esco di mano, e qui tornando trovo
 Che chiuso è l’uscio mio.
 Sarò, lassa, ammazzata;
1635O al Medico, per forza maritata.
 MASILLO
 Aggio ntiso; e canosco Nota’ Luccio.
 Uscia venga co mmico cca becino
 A na Commare mia. Lassa fa a mmene.
 LIONORA
 Andiamo. Il Ciel ti dia sempre del bene. (ed entrano.)
 
 SCENA XV
 
 LUCCIO sulo.
 
 LUCCIO
 
1640   Astri fieri ncocciati co mme:
 Deh fermate:
 Deh cessate
 Site meco vuie troppo crudel,
    Pecché date, e levate, pecché
1645Il diletto,
 L’arricetto
 A n’amante costante, e fedel?
 
 Oimè non so chi viene.
 
 SCENA XVI
 
 MASILLO, e detto.
 
 MASILLO
 Mo’ si cca lo Notare
1650Ha da fa che lo Jodece a contratto,
 Mme lasse Rita mia.
 LUCCIO
 Questo mi par Masillo? Ello è per certo.
 Bona notte Masillo. Avessi visto
 Un giovane da qqua?
 MASILLO
1655Na giovane vuo’ dicere,
 Che no sbarvato pare.
 Saccio quanto vuo’ dicere Notare.
 LUCCIO
 Io non intendo certo il parlà vuosto.
 MASILLO
 Uscia no ntenne a mmene:
1660O io no ntenno a buje?
 Ora s’aje tu golio d’avere Nora:
 Aje da fare che Lillo
 Lasse Rita a Masillo.
 LUCCIO
 Pur che Nora sia Mia,
1665Farò quanto vuoi tu.
 MASILLO
 Chi so’ chiste, che beneno da cca.
 LUCCIO
 Ritiriamci, chi sa. (E se mettono da parte.)
 
 SCENA XVII
 
 RIENZO, AMBROGIO, e detti.
 
 RIENZO
 
    Sto penzuso: ma penzanno.
 Io non saccio che mme di’,
1670Io non saccio che mme fa.
    Penso mo’ ca sta scialanno
 Lo Notaro, saie co chi?
 Vide comme io pozzo sta.
 
 AMBROGIO
 O Dio: perché son vivo?
1675Per sentirmi ad ogni ora
 Rimproverare, oimè, le mie vergogne.
 MASILLO
 Mo’ è tiempo d’accordare sse Zampogne.
 Statte tu lloco. (a Luccio.) Schiavo, (Agli altri.)
 Addio Si Ambruoso.
 AMBROGIO
                                        Cos’è Masillo mio?
 MASILLO
1680Uscia stia allegramente;
 Non parlà de vregogna.
 Ched’è: lo si Notare
 N’è ommo de co ttico apparentare?
 AMBROGIO
 Già pubblico è per tutto il vitupero.
1685Cca no ncè betoperio che tenga.
 Datencella Si Ambruoso.
 Ca lo Si Rienzo po se pò pegliare
 Ciulla la Sore de lo Si Notare.
 AMBROGIO
 Rispondetegli voi Signor Lorenzo.
 RIENZO
1690Che bolite vuie mo’ che dich’io:
 Tutto lo gusto vuosto è gusto mio.
 LUCCIO
 Ecco a baciar le scarpe i piedi vostri,
 Luccio che v’ave affeso.
 Ma del mio gruosso errore
1695Non è stato colpa Ammore.
 MASILLO
 Lossoria non dà Ciulla a lo Si Rienzo?
 LUCCIO
 Quanno esso l’azzetta io so’ contento.
 AMBROGIO
 Nora mia dove sta?
 MASILLO
 Mo’ ve la porto cca. (ed entra.)
 AMBROGIO
1700Alzati Signor Luccio, e già, che ’l Cielo
 Ha voluto così, così vogl’io.
 LUCCIO
 O Gnore, o Signor mio.
 E voi Signor Laurenzo,
 Mm’accettarrie per vostro cainato?
 RIENZO
1705Mme ne stimmo norato.
 LUCCIO
 No mm’odiarrite più.
 RIENZO
 De lo passato no nne parlo cchiù.
 
 SCENA XVIII
 
 MASILLO, LEONORA da huomo, AMBROGIO, LUCCIO, e RIENZO.
 
 MASILLO
 Cammina. Di’ ca no l’haje fatt’a posta.
 Si Ambruoso, eccove cca Norella vosta.
 LIONORA
1710Ecco Nora a tuoi piedi,
 Che ti chiede pietà del suo fallire. (inginocchiata.)
 MASILLO
 Via ca t’ha perdonata, (facendo alzar Lionora.)
 E t’ave a Luccio tuio mmaretata.
 N’è lo vero Si Ambruoso?
 AMBROGIO
1715Sì che Luccio è ’l suo Sposo.
 LIONORA
 O caro padre. (e va per inginocchiarsi di nuovo, e Masillo l’impedisce, e non la fa né men parlare.)
 MASILLO
                             O mamma.
 Via no nne sia cchiune.
 È benuto lo tiempo, Si Notare,
 Che Rita mm’aje da dare.
 LUCCIO
1720Pur ch’ella nci consenta,
 Farò, che Lillo no nce penzi affatto.
 MASILLO
 Vecco ca se nne vene guatto, guatto.
 LUCCIO
 Chi, Lillo?
 MASILLO
                      Gnoressine.
 LUCCIO
 Lillo, sappi che data aggio parola,
1725Di dar Rita a Masillo.
 
 SCENA XIX
 
 LILLO vestito come prima, e detti.
 
 LILLO
 Ma n’avite aggiustato Rita, e Lillo.
 
 SCENA XX
 
 PORDENZIA da la fenesta, e li stisse.
 
 PORDENZIA
 Masillo non compare. Uh quanta gente!
 Jamm’a bedè ched’eje. (e se nne trase.)
 LUCCIO
 Hai da far ciò ch’io dico.
 LILLO
1730Nnanze m’accido co le mmano meje.
 RIENZO
 Te commanna lo masto,
 No rebbrecare cchiù, ca non commene.
 MASILLO
 E po la mamma la vo’ dare a mmene.
 LILLO
 Si non sentite Rita
1735Vuje parlate a lo viento:
 Chiammammola, e bedite, che nne dice.
 Eccola ccane. None, ch’è la mamma.
 
 SCENA XXI
 
 PORDENZIA da casa, e detti.
 
 MASILLO
 Pordenzia?
 PORDENZIA
                        Masillo?
 LUCCIO
 Vuoi che Masillo sposi Rita.
 PORDENZIA
                                                     Voglio
 RIENZO
1740Ll’aje sentuto?
 LILLO
                              Gnorsì.
 Ma Rita diciarrà,
 Ca no lo bole fa.
 MASILLO
 Mamma va saglie, e portale st’aniello.
 PORDENZIA
 Mo’ saglio. (e se nne trase.)
 AMBROGIO
                        La va mal per te fratello.
 LILLO
1745Mo’ vedimmo si Rita non è contenta.
 RIENZO
 Farrà chello che dice mamma soja.
 LILLO
 S’è chesso m’arrecetto.
 AMBROGIO
 In donna non fu mai stabile affetto.
 
 SCENA ULTIMA
 
 RITA strascenata da PORDENZIA, e tutte.
 
 RITA
 
    Ca mme faje comm’a tonnina,
1750Lillo sulo aggi’a peglià.
    Si Masillo m’addotasse,
 Mm’arrecchesse,
 Mme facesse na Regina,
 Voglio Lillo, e puo’ cantà.
 
 PORDENZIA
1755Ora mo’ lo bedimmo.
 Ma nnanze de toccarele la mano,
 Dimm’a mmene Masillo:
 Addo’ aviste st’aniello?
 MASILLO
 Che nne vu’ fa Pordenzia.
1760Vuo’ nnommenare mo’ li muorte a tavola.
 PORDENZIA
 Ma puro? Vi’ ca mporta.
 MASILLO
 Jeze mmano de Turche peccerillo:
 Sarranno vintun’anno?
 PORDENZIA
                                             Vintun’anno?
 MASILLO
 E pe ssa preta, creo, contradescenzo,
1765Avea ss’aniello a sto vraccio ligato.
 Po mme so’ arrecattato,
 E la Patrona che mme volea bene,
 Ss’aniello me tornaje,
 Decennome; co chisso trovarraje
1770Fuorze lo patre co la mamma toja.
 PORDENZIA
 Avisse fuorze sotta de sto vraccio
 De fraola no golio?
 MASILLO
                                     Eccolo ccane.
 PORDENZIA
 O Ciullo, o figlio mio.
 
 Figlio bello, lo sango, l’ammore
1775Mme terava a tte sempe vedè.
 
 MASILLO
 
 Mamma cara, ca sempe lo core
 Mme senteva toccare pe tte.
 
 RIENZO
 Addonca s’a Masillo
 E sore Rita, sia mogliere a Lillo.
 PORDENZIA
1780Chello, che fa lo Frate sia ben fatto.
 MASILLO
 E Ghiodece a contratto, ommo de penna,
 È gioven’aggarbato;
 L’azzetto pe cainato.
 AMBROGIO
 Dunque in tanta allegrezza,
1785Io, Prudenza, e Masillo
 Resteremo scontenti?
 Ho per Masillo una mia nipotina,
 Comodetta; e bellina.
 Terrasselo in sua casa mia Sorella,
1790De la giovane madre;
 Ed acciocché Prudenza
 Sola in casa non stia,
 Verrà in mia casa, e sarà moglie mia.
 MASILLO
 E biva lo Si Ambruoso. Io so’ contente.
1795Fallo mamma ca faie lo buono juorno,
 Senza ghì cchiù bennenno semp’attuorno.
 PORDENZIA
 Faccio chello che buoie sie beneditto.
 RIENZO
 E biva: ca gnorsine a primmo aie ditto.
 LILLO
 Ora jamm’a dormì, ch’è meza notte.
 MASILLO
1800Che dormire si’ pazzo.
 Magnammo tutte nziemo, ca scialammo
 E po nci’arrecettammo.
 AMBROGIO
 Io vi convito tutti a casa mia.
 Ma mi dispiace ch’improvvisamente,
1805Non ho che darvi niente.
 RIENZO
 Sient’a mmene; Uniantur pignatella;
 Ca ognuno de nuie ha caccosella.
 MASILLO
 
 Signorsì buono decite
 Jammo mo’ tutt’a scialà.
 
 PORDENZIA
 
1810Io ve porto na frettata.
 
 LUCCIO
 
 Io na grossa sopreggiata.
 
 RIENZO
 
 Io no paro de pecciune.
 
 LILLO
 
 Tengo io li maccarune.
 
 AMBROGIO
 
 Ho una bella gelatina.
 
 LIONORA
 
1815V’è formaggio, v’è farina.
 
 RIENZO
 
 Aggio io vine squesite.
 
 MASILLO
 
 Io saucicce quantetà.
 Signorsì, &c.
 
 MASILLO
 
 Via Si Lillo.
 
 LILLO
 
                         Si Masillo.
 
 PORDENZIA
 
1820Sia Norella.
 
 RIENZO
 
                         Sia Retella.
 
 AMBROGIO - LIONORA
 
 Su venite.
 
 RITA - LUCCIO
 
                      Eccoce cca. / Eccoci qqua.
 Signorsì, &c.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Trimestrale elettronico 2016-1

Ultimo aggiornamento: 4 gennaio 2016

 

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